0 0
Mert a vásárlás bizalomra épül. A Vaterán az
értékelések alapján tudhatod, hogy kitől vásárolsz,
sőt még pénzvisszafizetési garanciát is vállalunk!
Kategóriák
Részletes keresés

Japán matcha teáscsésze, chawan, teaszertartáshoz

Termékkód: 2394737048
Licitek: 0
Látogatók: 18

FIX
ár
4 900 Ft
Áru mennyisége:
1 db
Az aukció kezdete:
2016.11.23. 13:26:31
Árverés befejezve:
2016.11.30. 20:32:06 - Frissíts!
Állapot:
Használt
Szállítási költség:
Van
Szállítás és fizetés:
MPL házhoz előre utalással   MPL PostaPontig előre utalással   Vatera Csomagpont - FoxPost előre utalással   Személyes átvétel
Garancia:
Nincs
Számlaadás:
Nincs
Az áru helye:
Magyarország
Átvételi hely:
Budapest II. kerület
Japán matcha teáscsésze, chawan, teaszertartáshoz - 4900 Ft
Nagyításhoz vigye az egeret a kép fölé!
Eladó: larifari(75)
98.7%
A megvett termék
Kapcsolatfelvétel az eladóval
A tranzakció lebonyolítása
Szállítás és csomagolás
Értékelés eladóként: 100%
Értékelés vevőként: 98.39%
Regisztráció időpontja: 2010.04.08.
98.7%
Gyártó/készítő: Japán
Antik: antik
Állapot : hibátlan
Jelzett/szignózott: igen
Termékjellemző: mintás
Jelleg: önálló darab

Eredeti japán matcha teaszertartáshoz való teáscsésze (Mishima chawan, tusmintás,belül virágdíszítéssel). Művészi munka!


Átmérője: 13,4 cm

Magassága: 7,2 cm

Az alsó talp átmérője: 5 cm




A teaszertartás, japánul chanoyu, Japánra jellemző esztétikus szórakozás. A chanoyu a porrá tört zöld tea, a matcha felszolgálásának és elfogyasztásának szertartása. 
Az írott történelem szerint a VIII. század körül vitték Japánba. A teát Kínában már a Keleti Han-dinasztia korában (i.sz. 25-220) is ismerték. A matcha - ahogyan ma használják a teaszertartásban - abban az időben még ismeretlen volt. A Sung-dinasztia idejében a XII. század vége felé került Kínából Japánba a matcha. A tea ekkor még nagyon drága volt, és bár főként étkezési italként fogyasztották, jótékony hatású gyógyszernek is tartották. 
A matcha ivásának szokása fokozatosan elterjedt, nemcsak a Zen papjai között, hanem a magasabb osztályok körében is. A 14. századtól a matchát egy tocha nevezetű játékban is használták. Ez olyan társas szórakozás volt, amelyen a vendégeknek különböző vidékekről származó teákat szolgáltak fel, majd felkérték őket, hogy válasszák ki azt az egyet, amely a legjobb teatermelő tájról származik. A helyesen tippelők díjakat kaptak. Ahogy a játék egyre inkább divatba jött, a teaültetvények is virágzásnak indultak, különösen a Kyoto közelében lévő Uji körzetben, ahol még most is a legjobb minőségű teát termesztik. 
A tocha fokozatosan egyszerűsödő társasági összejövetellé vált a felső körökben, díjakat már nem osztottak. A cél az ünnepélyes légkör élvezete lett, a résztvevők teát iszogattak, miközben Kínából származó iparművészeti tárgyakban, festményekben gyönyörködtek, amelyeket a shoinban, a műteremben állítottak ki. Ugyanakkor a szamurájok, a harcosok - akik akkor az ország meghatározó osztályát alkották - mindennapi életét szabályozó szokások és formaságok hatására bizonyos szabályok és eljárások kezdtek létrejönni, amelyek betartását a teapartik résztvevőitől is megkívánták. Ily módon alakultak ki a chanoyu alapjai. 
A XV. század vége felé egy közember, Murato Juko, aki a felsőbb osztályok köreiben mint a chanoyu művészetének igazi mestere vált népszerűvé, egy másfajta teaivási szertartást javasolt, amit később wabichának neveztek el. A wabicha a Zen-Buddhizmus szellemétől táplált japán szenzibilitáson alapult. A XVI. század második felében, a Momoyama-korszak idején Sen-no-Rikyu végül is megalapította a Wabichát, azt a formát, amelyben ma a chanoyut gyakorolják. 
Az ily módon kifejlődött chanoyu kicsivel több, mint az üdítőital elfogyasztásának kifinomult formája. Célját és tartalmát nehéz szavakkal kifejezni. Hasznunkra van, ha arra emlékezünk, hogy ez a szertartás a Zen-Buddhizmus hatása alatt fejlődött ki, amelynek röviden kifejezve az a célja, hogy az emberi lélek a természettel eggyé olvadva megtisztuljon. Ezenkívül a chanoyu megtestesülése a japán emberek törekvésének, amely az igazi szépséget az egyszerűségben és a sallangmentességben találja meg. Az ilyen kifejezések, mint higgadtság, ruszticitás, kecsesség vagy a "kifinomult szegénység és szigorú egyszerűség esztéticizmusa" talán segítenek megfogalmazni a chanoyu igazi szellemét. Például a chanoyu etikett szigorú törvényei, amelyek első látásra fárasztónak és aprólékosnak tűnhetnek, valójában percnyi pontossággal kiszámítottak, hogy a ceremónia vezetője - főként abban az esetben, ha tapasztalt mester - a lehető leggazdaságosabb mozgásokat végezze el, és a szertartás valóban szórakoztató legyen a beavatottak és a jelenlévők számára egyaránt. 
A chanoyu fontos szerepet játszott a japán nép művészeti életében, mivel mint esztétikai tevékenység magába foglalja a szertartás színhelyét jelentő szoba művészi élvezetét, a szobához tartozó kertben való gyönyörködést, a tea felszolgálásához tartozó eszközöket, és a színhely dekorációját, így például a lecsüngő indadíszt (japánul chabanát), amit speciálisan a teázáshoz készítenek. A japán építészet, tájkertészet, kerámia és virágművészetek fejlődése igen sokat köszönhet a teaszertartásnak. A chanoyu szelleme - amely a természet egyszerűségével és harmóniájával azonosulni tudó ember sajátja - formálta a japán kultúra ezen hagyományos formáinak alapjait. 
A japánok mai szokásainak fejlődésére alapjaiban hatottak azok a formalitások, amelyek megfigyelhetők a chanoyu szertartáson. Sőt, meglehetősen megszokott gyakorlat házasság előtt álló fiatal hölgyek számára leckéket venni a művészetből, hogy elsajátítsák azt a higgadtságot és kifinomultságot, amely a chanoyu etikettjéből származik. 
Sen-no-Rikyu halála után leszármazottai egymásnak adták tovább a szertartás technikáját és fegyelmét. Dédunokái idején három különböző iskola - az Omotesenke Iskola, az Urasenke Iskola és a Mushakojisenke Iskola - alakult meg, és folyamatosan működik napjainkban is. Közülük az Urasenke Iskola a legtevékenyebb, és ennek van a legtöbb követője is. Az iskolát jelenleg Soshitsu Sen úr vezeti, az alapító tizenötödik leszármazottja. Rikyu fegyelmi rendszerét követő Enshu Iskolát Kobori Enshu, a Sekishu Iskolát Katagiri Sekishu, a Sohen Iskolát pedig Yamada Sohen alapította. Ezen iskolák a szabályok részleteiben különböznek egymástól, de a szertartás lényege megmaradt, ahogy a nagymester meglapította. Ez változatlanul szállt apáról fiúra, mint ahogy az alapító iránti tisztelet is.

A fő eszközök a cha-wan (fül nélküli teáscsésze), cha-ire (teát tartalmazó edény), cha-sen (bambuszból készült kis pamacs vagy seprő), cha-shaku (hosszú nyelű, bambusz teamerítő kanál). A szabályok szerint ezek mind értékes művészeti alkotások. 


Forrás: Terebess

Szállítás és fizetés módja Szállítási alapdíj Átadási helyek    
MPL házhoz előre utalással 950 Ft/db      
MPL PostaPontig előre utalással 850 Ft/db      
Vatera Csomagpont - FoxPost előre utalással 490 Ft/db      
Személyes átvétel 0 Ft/db Budapest II. kerület - Metró közelében a belvárosban.    
Garancia: Nincs
További információk a termék szállításával kapcsolatban:
Személyes átvétel a Batthyány téren vagy megbeszélés szerint a reggeli vagy esti órákban.

Kérdések (az eladóhoz intézett kérdések és válaszok itt jelennek meg)

Még nem érkezett kérdés. Kérdezni a vásárlás előtt a legjobb.

Vásárlás - Japán matcha teáscsésze, chawan, teaszertartáshoz

FIX
ár
4 900 Ft
Áru mennyisége:
1 db
Az aukció kezdete:
2016.11.23. 13:26:31
Árverés befejezve:
2016.11.30. 20:32:06 - Frissíts!
Kapcsolódó top 10 keresés és márka